10 facts der viser, at du skal bruge lokal SEO

For mange mindre, lokale virksomheder kan det være svært at beslutte hvilke marketingaktiviteter, de skal anvende. Skal man stadig annoncere i lokalavisen, have rubrikannoncer, sponsorater eller skal man gå 100% online?

Svaret finder man, hvis man kigger på nogle af de fakta, det er så nemt at hive ud af vores handlinger og data online.

I dag er søgemaskiner – og i Danmark er det Google – det sted, hvor flest finder en lokal virksomhed. Google har gjort det godt med at integrere lokale opslag med anmeldelser, kort og kontaktinformationer, så det i dag er det sted, vi først først og fremmest leder virksomheder, der helst skal findes i lokalområdet.

Det betyder, at lokal SEO som en marketing strategi nu er det bedste sted at investere sine marketingkroner og det bakkes godt op af disse 10 statistikker.

Online er nu den førende marketingkanal for små, lokale firmaer:

  • 86% af alle forbrugere finder lokale virksomheder på nettet.
  • 29% af alle forbrugere søger efter lokale virksomheder mindst én gang om ugen.
  • 72% af alle forbrugere siger at online søgning er den første metode til at finde information om lokale forretninger.

(Kilde: BrightLocal)

Disse fakta viser, at Google (søgemaskiner) er den primære måde at finde information om lokal forretninger. Så for lokale virksomheder er en lokal SEO strategi ikke længere en luksus men en nødvendighed.

En placering på side 1 i Google er nødvendig for succes

  • Google har næsten 100% markedsandel i Danmark.
  • 46% af alle Google søgninger er lokale.
  • 75% af alle brugere ser kun side 1 i Google og går aldrig længere.

(Kilde: Hubspot, Google)

Lokale virksomheder er begyndt at anvende SEO som en konkurrenceparameter, hvilket gør det sværere for nye at komme på side 1 i Google. Hvis du f.eks. er tandlæge, revisor, frisør, tømrer eller terapeut kan din succes afhænge af placeringen i Google. Og konkurrencen vil kun stige fremover.

lokal seo

 

Lokale søgninger giver lokalt salg

  • Adresse og lokation er den primære oplysning folk er efter.
  • Lokale søgninger via mobilen gør at 50% besøger forretningen inden for 24 timer.
  • En ud af tre mobile brugeres købsbeslutninger træffes lige før et besøg.
  • 18% af lokale mobil søgninger leder til et salg inden for en dag.

(Kilde: Bright Local)

Der er et direkte link mellem lokale søgninger, lokale besøg og lokalt salg. I de næste år vil trafikken især komme fra mobilsøgninger, hvor brugerne sikkert allerede er i området og er klar til at handle.

Konklusion

En investering i lokal SEO er en kæmpe mulighed for at tilføre en vedvarende god placering i Google af høj værdi til din lokale virksomhed. Google har taget forspringet, når det drejer sig om lokal annoncering og kan drive masser af trafik og omsætning til din forretning.

Ønsker du hjælp til lokal SEO?

Kontakt os i dag og få et gratis oplæg omkring et lokal SEO coaching forløb.

0 svar

Skriv en kommentar

Vil du deltage i debatten?
Du er velkommen til at deltage!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *